Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna

Nieodłącznym elementem zdrowego trybu życia obok prawidłowego odżywiania i nawodnienia jest aktywność fizyczna.

Według Światowej Organizacji Zdrowia, osoby zdrowe, w wieku od 18 do 64 lat powinny wykonywać tygodniowo co najmniej 150 minut aktywności fizycznej o umiarkowanej intensywności lub co najmniej 75 minut aktywności fizycznej o dużej intensywności

Badania epidemiologiczne pokazują, że regularny wysiłek fizyczny obniża o ok. 30% ryzyko umieralności ogólnej i o ok. 30-50% umieralności z powodu chorób układu krążenia. Systematyczna aktywność fizyczna zapobiega otyłości, nadciśnieniu, chorobie niedokrwiennej serca, cukrzycy, chorobom naczyniowym mózgu a także niektórym nowotworom i osteoporozie.

Wykonywane ćwiczenia powodują wydzielanie endorfin, tzw. hormonów szczęścia, dzięki czemu poprawia się nam samopoczucie i mamy więcej energii do życia.

Pamiętajmy, że aktywność fizyczna ma być przyjemnością a nie smutnym obowiązkiem. Wybierz wysiłek z którym czujesz się najlepiej. Jeśli nie lubisz biegać to może jazda na rowerze sprawi Ci wielką frajdę? Wypróbuj różne dyscypliny aby trafić na taki, który Ci się najbardziej spodoba